incepator

Moderatori: Deus, Comboloi

Scrie răspuns
marinalex
**
**

incepator

Mesaj de marinalex »

Salutari tuturor! Fiind nou aici pe forum si bineinteles, fiind nou si in "arta numismaticii" am cateva nedumeriri. Am deschis acest topic pentru a afla cateva lucruri esentiale si pentru toti cei care sunt incepatori si nu prea au curaj sa-si expuna intrebarile pe un forum.
Eu sunt la inceput..mi-am descoperit pasiunea pentru lucrurile vechi, iar deocamdata colectionez monede vechi si medalii. Intrebarile fac referire numai la monede.
1. O piesa este rara atunci cand tirajul este mic?
2. Cand este, mai exact, o piesa valoroasa? cand este rara sau depinde foarte mult si de materialul din care este facut?
Dorind sa incep cu dreptul, probabil as avea mai multe intrebari dar acum nu pot sa le formulez pe intelesul dumneavoastra. V-am pus intrebarile acestea pentru ca nestiind prea multe m-a mirat putin faptul ca o piesa (ex: 5 lei 1880 argint) valoreaza foarte putin. Am crezut ca fiind putin mai veche si fiind si din argint ar fi ceva de "nasul" ei si de aceea m-a bagat in ceata. Sper ca nu v-am plictisit si as aprecia mult daca m-ati mai lumina putin. :) stima
SuperNike
**
**

Mesaj de SuperNike »

o piesa este rara prin faptul ca s-au batut un nr de mic de bucati,sau (in cazul in care moneda este foarte veche) nu se mai gasesc ,o piesa este mai valorosa atunci cand este rara si sunt batute doar cateva bucati dar conteaza si materialul din care este facuta
Cel slab se ascunde in spatele unui nume. Cel puternic si-l creeaza
marinalex
**
**

Mesaj de marinalex »

deci ca sa poti spune in adevaratul sens al cuvantului ca ai o piesa valoroasa, trebuie sa fie rara si de preferabil bronz-argint-aur. "batuta in numar mic"..tine de numarul miilor de bucati sau a sutelor de mii, ca presupun ca o piesa batuta in 2 milioane de bucati sa spunem nu prea ar fi rara din cate am inteles pana acum?
banivechi

Mesaj de banivechi »