Avers - Revers Cum le identificam?

Identificare monede și bancnote, prețuri, informații.

Moderatori: berserkr, Deus, vlahul

glissando94
**
**

Avers - Revers Cum le identificam?

Mesaj de glissando94 »

Am cautat pe net dar nu am gasit care e aversul unei monede si care e reversul acesteia. Recunosc ca sunt un novice incepator :oops: in ale numismaticii, dar cautind informatii printre site-urile romanesti am vazut ca unii spun despre fata cu valoarea nominala ca ar fi avers iar altii ca ar revers. Pe un site francez am citit ca fata cu valoarea nominala e reversul unei monede . E corect cum zic francezii? Intotdeauna, reversul e fata monedei cu valoarea nominala?

PS
Am cautat si in DEX si acolo se da definitia aversului unei monede in mod destul de explicit dar la revers nu spun decit ca e fata opusa aversului. Nu se specifica nicaieri ce fata e cea cu valoare nominala a monedei.
<<Numeri>>
banivechi

Mesaj de banivechi »

Efigia (sau stema) se afla pe avers, si nominalul pe revers.
BAIDA DORU

Mesaj de BAIDA DORU »

Pe monedele de dupa revolutie,de exemplu:10lei1995,100lei1995,pe avers este trecuta valoarea nominala,si pe revers sigla,in cazul asta sigla FAO, dar pe monedele domnitorilor Carol,Ferdinand,etc.este invers,capul domnitorului este aversul monedei,si reversul are valoarea nominala.
glissando94
**
**

Mesaj de glissando94 »

Primele doua replici si deja sunt doua opinii diferite.
<<Numeri>>
glissando94
**
**

Mesaj de glissando94 »

Ar trebui sa fie atit de simplu. Iei o moneda in palma, te uiti la partea cu valoarea nominala si iti zici: " iata ce ... frumos " . Cu ce inlocuim punctele cu avers sau cu revers?
Sunt numismati si nu putini care la unele monede spun ca partea cu valoarea nominala e aversul. Pe ce considerente? Care e regula?
<<Numeri>>
banivechi

Mesaj de banivechi »