Trimiteri externe, colete, scrisori, etc.

Monede România, monede străine.

Moderatori: Deus, Comboloi

dorinn_m

Mesaj de dorinn_m »

Imi poate spune si mie cineva care este legislatia in domeniu?
Daca de exemplu vreau sa fac schimb de monede cu cineva din america de sud pot fi probleme? Vreau sa ii trimit monede romanesti din anii 1940 - 2006 . Este legal, sau trebuie anumite autorizatii?
narcisp
**
**

Mesaj de narcisp »

buna intrebarea pusa de dorinn_m.
si eu sunt incepator in ale colectionatului ... defapt nu incepator ca de colectionat colectionez de o caruta de ani ci mai bine zis amator

am avut si eu ocazia sa fac un astfel de schimb dar mi-a fost teama

si am mai vozut odata o chestie ciudata pe net

undeva ... nu stiu unde .. se vindea bancnota de 1 RON cu 2,5 USD
bun curs de schimb ... m-as fi bagat si eu la asa ceva
berserkr
moderator
moderator

Mesaj de berserkr »

Asta cu scosul din tara de catre BCR nu e valabila. Legea e lege si pentru banci ca si pentru cetateni. Chiar daca le achizitioneaza n-avem de unde sti unde vor ramane, pot ramane in proprietatea bancii in tara sau pot fi vandute la un moment dat si unui muzeu (cand li se va permite sa achizitioneze la preturi corecte). Legat de patrimoniu, numai obiectele certificate ca atare fac parte din acesta. El nu este constituit de totalitatea obiectelor existente. Numai dupa ce un expert declara obiectul ca apartinand patrimoniului acesta devine asa ceva. S-a mai discutat chestia asta cred...
stfp

Mesaj de stfp »

dorinn_m scrie:Daca de exemplu vreau sa fac schimb de monede cu cineva din america de sud pot fi probleme? Vreau sa ii trimit monede romanesti din anii 1940 - 2006 . Este legal, sau trebuie anumite autorizatii?