moneda romana -Fals?

Dacă le cunoaștem, ne putem feri de ele!

Moderatori: Deus, Comboloi, NumisKID, PRONUMISMATICA

Num01
**
**

moneda romana -Fals?

Mesaj de Num01 »

Buna ziua.
Am achizitionat de curand o moneda antica si sunt in urmatoarea situatie:
Mentiune: nu ma pricep la monedele antice iar cunostintele mele numismatice sunt in general reduse la monedele romanesti. Sunt un incepator in ale numismaticii, dar invat repede ;))
Deci:
După identificarea personala, cred ca este un Probus Silvered antoninianus, cu legenda SALVS AVG, ceea ce ar fi interesant pentru ca aceasta moneda in particular am gasit-o doar in doua exemplare pana acum pe internet, deci destul de rara (scarce pe FAC).
Prima problema: moneda pe care am achizitionat-o eu nu seamana in totalitate cu cea de pe FAC, deci, am identificat-o corect? (stiu ca monedele antice nu sunt identice, dar totusi am mari dubii).
Problema nr. 2: Am motive (mai mult sau mai putin obiective, sa suspectez ca piesa pe care am cumpărat-o poate fi falsa. De ce?
Pai:
-este intr-o stare de conservare "prea buna" după parerea mea de necunoscator (stiu ca nu este o explicatie obiectiva)
- aceasta moneda, pur si simplu nu o gasesc!! (vreau sa spun, ca cea identificata de mine pe FAC - vezi link, este usor diferita. Cea mai mare diferenta este aceea ca sub Salus nu este inscriptionat XXI, inscriptia tipica pentru genul respectiv de aliaj ( silvered ), inscriptie ce se gaseste atat la exemplarul de pe FAC, cat si la un alt exemplar gasit pe internet.

http://www.forumancientcoins.com/catalo ... com/Coins/

Concluzie?
Am identificat corect moneda achizitionata de mine? si cel mai important, este LEGITIMA? Care ar fi gradatia pe care Dvs, în calitate de cunoscatori a-ti da-o?

Vă multumesc mult in avans pentru raspunsuri.
ps: scuze pentru calitatea pozelor, dar sunt facute cu telefonul. Momentan nu am scanner la dispozitie si nici aparat foto.
Link moneda:
http://img34.imageshack.us/gal.php?g=provavv.jpg
stefan vasilita