Inel

Colectibile diverse - cărți poștale, acțiuni, documente, insigne, sigilii, antichități, etc.

Moderatori: berserkr, Deus, vlahul

Oroles
*
*

Inel

Mesaj de Oroles »

Buna ziua
Sunt un colectionar amator de diferite piese cu valoare istorica mai mica sau mai mare.Printre ele se afla si acest inel, despre care nu stiu mai nimic. Desi imi dau seama ca e un forum de numismatica, observ ca sunt multe topicuri legate de istorie in general, asa ca fac apel la orice ajutor mi-ati putea oferi.
Inelul cred ca e de bronz, provine din zona municipiului Falticeni, jud. Suceava.Persoana care mi l-a dat nu mi-a oferit alte detalii despre el.Va multumesc
Imagine Imagine
Oroles
*
*

Mesaj de Oroles »

Nimeni, nici o idee? :cry:
berserkr
moderator
moderator

Mesaj de berserkr »

In doua minute? Oricum, nu stiu ce s-ar putea spune despre el, poate numai un arheolog cu experienta sa va dea o idee cat de cat valida.
Hljóðs bið ek allar
helgar kindir,
meiri ok minni
mögu Heimdallar;
viltu, at ek, Valföðr!
vel framtelja
forn spjöll fíra,
þau er fremst um man.
Oroles
*
*

Mesaj de Oroles »

Sincer, i-am intrebat pe cativa(sunt student la arheologie) si nu prea au stiut unde sa ma indrume. Speram ca va e cunoscut cumva semnul de pe el, poate seamana cu ceva de pe monede. Cea mai apropiata analogie care am gasit-o eu ar fi cu acele semne tataresti numite 'tamga', insa nu sper ca ar fi asa vechi.
berserkr
moderator
moderator

Mesaj de berserkr »

Mie mi se pare un motiv vegetal. Iar ca vechime ar putea fi si roman din sec 2-4. Gasiti multe inele daca dati o cautare pe net. Unele sunt pe ebay si altele in magazinele virtuale de afara. Puteti compara stilul, elementele constructive, samd.
Hljóðs bið ek allar
helgar kindir,
meiri ok minni
mögu Heimdallar;
viltu, at ek, Valföðr!
vel framtelja
forn spjöll fíra,
þau er fremst um man.
marcus aurelius

Mesaj de marcus aurelius »

Am vazut si eu mai multe de acest gen si se pare ca sunt romane tarzii.
Nemo Mortalium Omnibus Horis Sapit